Najczęściej zadawane pytania – FAQ

 

Podstawowe kwestie dotyczące systemu smanos smart home.

 

  • Czym jest system bezpieczeństwa smanos?

 

System bezpieczeństwa smanos zapewnia większe bezpieczeństwo i kontrolę w domu oraz wokół niego w przejrzysty i prosty sposób. System smanos może być kontrolowany z całego świata przez Wi-Fi, SMS lub GSM. Można do niego dodawać też różne akcesoria.

 

  • Czy obowiązują mnie za to miesięczne opłaty lub jakaś umowa?

 

Systemy smanos są łatwe w użyciu, przejrzyste i nie zawierają dodatkowych kosztów. Nie ma żadnych umów ani ukrytych opłat. Jedyny możliwy wydatek może się wiązać z użyciem karty SIM, np. przy wysyłaniu SMSa, by włączyć lub wyłączyć system. Jeżeli pracuje on podłączony do Wi-Fi, nie ma żadnych kosztów.

 

 

  • Czy muszę instalować w domu dodatkowe okablowanie?

 

Nie. Cały system działa bezprzewodowo, a ewentualne akcesoria zasilane są bateriami (dołączonymi do zestawu). Jedynie panel sterowania potrzebuje mocy i dlatego wymaga tradycyjnego zasilacza z kablem.

 

 

  • Jak dużo kosztuje montaż systemu i jak długo to trwa?

 

Systemy smanos działają na zasadzie Plug&Play, prosto po wyjęciu z pudełka. To oznacza, że panel, jak i akcesoria są już sparowane i wymagają jedynie umieszczenia ich w odpowiedniej pozycji i włączenia. Nie potrzeba żadnego instalatora, dodatkowych wydatków, a wszystko można zrobić samemu w kilka minut przy użyciu instrukcji dołączonej do zestawu.

 

 

  • Jaka jest różnica między systemem smart home od smanosa a innymi?

 

Systemy smanos nie wymagają miesięcznego abonamentu i mogą być zainstalowane w ciągu kilku minut bez pomocy specjalisty. Wygląd urządzeń pasuje do każdego wystroju domu czy mieszkania, przez co nie trzeba ich nigdzie chować. Istnieje wiele łatwych w dołączeniu akcesoriów do wykrycia intruza, ale także i gazu, dymu lub wody.

 

 

  • Czy możliwe jest rozbudowanie mojego zestawu smanos?

 

Do wszystkich paneli sterowania smanos możesz łatwo podłączyć różne akcesoria. Zestaw często już zawiera dodatkowe akcesoria. Do jednego panelu można podłączyć od 30 do 50 dodatków, w zależności od systemu.

 

 

  • Jak systemy smanos działają z akcesoriami?

 

Korzystając ze specjalnej częstotliwości 868Mhz i miliona różnych kombinacji kodów, można ustawić bezpieczne połączenie między akcesoriami a panelem. Jeśli połączenie jest stworzone, po uruchomieniu czujnika sygnał będzie przesłany bezpiecznym połączeniem do panelu.

 

 

  • Który system smanos jest dla mnie najlepszy?

 

Istnieje system dla każdego domu w pełnej ofercie smanos, który pokryje się z potrzebami użytkownika. Sprawdź sam, czego bezpieczeństwo jest dla Ciebie ważne i czego będziesz często używał.

 

 

  • Czy moja prywatność będzie chroniona?

 

System nie jest podłączony do żadnej stacji monitorującej, jedynie bezpośrednio do Twojego smartfona.To daje Ci całkowitą kontrolę nad całym systemem, jak i nad swoją prywatnością.

 

 

  • Czy ktokolwiek może zmienić ustawienia, mając numer karty SIM mojego systemu?

 

Nie. Jedynie numery przypisane przez głównego użytkownika mogą operować systemem.

 

Użytkowanie systemu alarmowego smanos smart home

 

  • Co dzieje się w przypadku alarmu?

 

W zależności od tego jaki system smanos posiadasz, istnieje kilka sposobów, w jaki zostaniesz poinformowany w razie alarmu. We wszystkich przypadkach wewnętrzna syrena uruchomi się na panelu razem z ewentualnymi syrenami zewnętrznymi. Dostaniesz wtedy powiadomienie push, wiadomość SMS lub połączenie przychodzące. Możesz od razu zareagować poprzez aplikację, SMS lub klawiaturę telefonu.

 

 

  • Jaki jest maksymalny zasięg systemu smanos?

 

Średni zasięg systemu w otwartej przestrzeni wynosi 100 metrów lub więcej. Maksymalny obszar wewnątrz budynku zależy od grubości ścian, materiałów i potencjalnych zakłóceń z innych urządzeń. Jeśli zasięg zostanie zakłócony w znacznym stopniu, zawsze można zamontować przekaźnik sygnału smanos.

 

 

  • Co się stanie w przypadku awarii prądu?

 

W razie wystąpienia awarii w dostawie prądu, wbudowana bateria z akumulatorem przejmie rolę panelu sterowania. Wysłana zostanie także wiadomość do administratora systemu o wystąpieniu awarii. W zależności od systemu, średni czas czuwania panelu wynosi 8 godzin.

 

 

  • Czujniki wydają się nie działać.

 

Istnieją różne ustawienia czujników. Jeśli czujnik jest ustawiony w tryb domowy i ten sam tryb jest ustawiony w panelu sterowania, system nie uruchomi alarmu, kiedy sensory zostaną włączone.

 

 

  • Jakiego połączenia z Internetem potrzebuję dla mojego systemu Wi-Fi?

 

Wszystkie współczesne standardy Wi-Fi 2,4GHz są obsługiwane. Prędkość Internetu może mieć wpływ na wydajność systemu. Zalecane jest używanie szybkiego i stabilnego łącza dla optymalnej wydajności.

 

Wygoda aplikacji smanos

 

  • Do czego mogę wykorzystać aplikację smanos?

 

Z aplikacją smanos możesz kontrolować swój system alarmowy z dowolnego miejsca na świecie. Jest ona dostępna w App Store oraz Google Play. Systemy Wi-Fi smanos potrzebują aplikacji do zarządzania systemem, natomiast systemy GSM używają aplikacji dla ułatwienia sterowania i zmniejszenia ilości wysyłanych SMSów.

 

 

  • Czy aplikacja jest płatna?

 

Wszystkie dostępne aplikacje smanos są darmowe (w App Store i Google Play). Oferują one bezpłatnie pełną funkcjonalność.

 

 

  • Czy aplikacja jest dostępna na wszystkie telefony?

 

Na wszystkie smartfony z najnowszymi wersjami Androida i iOSa dostępne są aplikacje do pobrania. Dla ich prawidłowego działania, w zależności od systemu, konieczny jest dostęp do Internetu mobilnego lub Wi-Fi.

 

 

  • Nie mam smartfona z iOSem lub Androidem. Czy nie mam możliwości kontrolowania systemu smanos?

 

Wszystkie systemy smanos, poza tymi z Wi-Fi, mogą być kontrolowane SMSami. Nawet najbardziej podstawowy telefon z opcją wysyłania wiadomości daje możliwość zarządzania systemem smanos.

 

S105 System Alarmowy “na miejscu”

 

  • Czujnik ruchu zdaje się nie odpowiadać.

 

Czujnik ruchu jest wyposażony w tryb oszczędzania energii. Jeśli ruch zostanie wykryty dwukrotnie w ciągu 3 minut, detektor przejdzie w “tryb uśpienia”, by oszczędzić energię. Światło LED nie zaświeci i żaden sygnał nie zostanie przesłany do panelu sterowania. Jeżeli po 3 minutach nie zostanie wykryty żaden ruch, detektor automatycznie powróci do normalnego stanu i zostanie bezpośrednio uruchomiony po wykryciu ruchu.

 

 

  • Jak mogę aktywować funkcję światła nocnego?

 

Funkcja nocnego światła może zostać aktywowana, naciskając dwukrotnie na przycisk home na pilocie. Działa to najlepiej, jeśli jest trochę czasu między kliknięciami. Dobrym wskaźnikiem czasu trwania tej przerwy jest światełko na pilocie. Kiedy dioda LED nie świeci po pierwszym kliknięciu na przycisk home oznacza to, że może on zostać wciśnięty ponownie. Po aktywacji funkcji światła nocnego, równocześnie aktywowany zostaje tryb domowy.

 

 

  • Chcę użyć trybu cichego, ale on nie działa.

 

Cichy tryb zapewnia, że żaden dźwięk potwierdzenia opóźnienia nie jest używany przez system. Funkcja ta może zostać użyta poprzez naciśnięcie najpierw przycisku home na pilocie, a następnie przycisku uzbrojenia/rozbrojenia alarmu. Ogólnie mówiąc, kiedy po wciśnięciu przycisku home dioda LED się nie świeci, przycisk zbrojenia/rozbrojenia może zostać wciśnięty, aby upewnić się, że działa poprawnie.

 

 

  • Jak mogę usunąć podłączone czujniki?

 

Przytrzymaj przycisk łączenia na panelu sterowania przez 6 sekund, panel wytworzy jeden sygnał dźwiękowy i zaświeci dwukrotnie diodę LED.

 

 

  • Jak mogę użyć tego zestawu jako rozszerzenia do innego panelu smanos?

 

Wszystkie urządzenia w tym zestawie mogą zostać użyte jako dodatkowe czujniki i syreny dla innego panelu sterowania smanosa. Akcesoria mogą zostać podpięte w tradycyjny sposób, z kolei podłączenie syren do zestawu odbywa się przez wciśnięcie przycisku łączenia do momentu usłyszenia sygnału i zapalenia się diody LED, co oznaczać będzie, że połączenie zostało nawiązane.

 

 

  • Czy mogę ustawić czas opóźnienia? Jak to zrobić?

 

Jest to możliwe w następujący sposób:

  • Naciśnij przycisk łączenia dwa razy, aby ustawić czas opóźnienia na 30 sekund.
  • Naciśnij przycisk łączenia trzy razy, aby ustawić czas opóźnienia na 60 sekund.
  • Naciśnij przycisk łączenia cztery razy, aby zdezaktywować czas opóźnienia.

 

 

  • Jaka jest przewidywana żywotność załączonych baterii w detektorze i kontaktronie?

 

Żywotność baterii zależy od zużycia. Przy przeciętnym użytkowaniu, baterie wytrzymają rok. Jeżeli natomiast czujniki wystawione są na częste uruchamianie, wpłynie to na akumulatory i skróci ich czas działania poniżej średniej.

  • Co dzieje się w przypadku awarii prądu?

 

Gdy nastąpi awaria prądu, wbudowane akumulatory przejmą rolę panelu sterowania. System S105 ma średni czas czuwania wynoszący około 8 godzin.

 

 

  • Jak dużo akcesoriów może być sparowanych z bezprzewodowym systemem alarmowym S105?

 

System może zostać rozbudowany do 40 urządzeń. Wszystkie akcesoria smanos mogą być sparowane z panelem sterowania.

 

X300 Alarmowy System GSM

 

  • Mój panel od X300 nie ma połączenia z siecią.

 

Kod PIN musi zostać usunięty z karty SIM zanim ta zostanie włożona do panelu. Możesz tego dokonać przy pomocy telefonu, który obsługuje dany rozmiar kart SIM.

 

 

  • Nie dostałem potwierdzenia SMS o ustawieniu alarmu.

 

Upewnij się, że w systemie jest ustawiony poprawy język, a Twój numer telefonu został wprowadzony poprawnie na listę awaryjnych kontaktów. Można to ustawić w aplikacji.

 

 

  • Usunąłem PIN z karty SIM, ale panel nadal nie ma połączenia z siecią.

 

Wyłącz system, przesuwając suwak na “off”. Uruchom panel ponownie, ustawiając suwak na “on”. Połączenie powinno być nawiązane po znalezieniu sieci.

 

 

  • Co się stanie po uruchomieniu alarmu?

 

Wbudowana w X300 syrena zabrzmi natychmiast. Jednocześnie zostanie wysłana wiadomość SMS do wszystkich zapisanych w systemie numerów. Następnie system wykona połączenie na te numery według ustalonej wcześniej kolejności. Jeśli do alarmu podłączono również dodatkową syrenę – ona również zabrzmi.

 

 

  • Jak mogę przywrócić system do ustawień fabrycznych?

 

Przywróć ustawienia fabryczne naciskając przycisk łączenia oraz SOS na panelu kontrolnym w tym samym momencie. Panel wyda trzykrotnie dźwięk, a wszystkie ustawienia zostaną przywrócone. Akcesoria nie utracą łączności z centralą.

 

 

  • Ilu użytkowników mogę dodać?

 

Można dodać 5 numerów alarmowych. Są one równocześnie autoryzowanymi numerami do kontroli i modyfikacji systemu.

 

 

  • Jak mogę usunąć podłączone czujniki?

 

Akcesoria mogą zostać usunięte przez przytrzymanie przycisku łączenia na panelu sterowania przez więcej niż 5 sekund do momentu usłyszenia pojedynczego dźwięku.Wszystkie czujniki i piloty zostaną wymazane.

 

 

  • Chcę włączyć tryb cichy, ale on nie działa.

 

Cichy tryb zapewnia, że żaden dźwięk potwierdzenia opóźnienia nie jest używany przez system. Funkcja ta może zostać użyta poprzez naciśnięcie najpierw przycisku home na pilocie, a następnie przycisku uzbrojenia/rozbrojenia alarmu. Ogólnie mówiąc, kiedy po wciśnięciu przycisku home dioda LED się nie świeci, przycisk zbrojenia/rozbrojenia może zostać wciśnięty, by upewnić się, że działa poprawnie.

 

 

  • Czujnik ruchu nie odpowiada.

 

Czujnik ruchu jest wyposażony w tryb oszczędzania energii. Jeśli ruch zostanie wykryty dwukrotnie w ciągu 3 minut, detektor przejdzie w “tryb uśpienia”, by oszczędzić energię. Światło LED nie zaświeci i żaden sygnał nie zostanie przesłany do panelu sterowania. Jeżeli po 3 minutach nie zostanie wykryty żaden ruch, detektor automatycznie powróci do normalnego stanu i zostanie bezpośrednio uruchomiony po wykryciu ruchu.

 

 

  • Podłączenie dodatkowej zewnętrznej syreny nie działa.

 

Syrena może zostać podłączona przytrzymaniem przycisku łączenia do momentu usłyszenia pojedynczego sygnału dźwiękowego i zaświecenia się diody LED jako potwierdzenia zakończonego sukcesem łączenia. Następnie można nacisnąć przycisk SOS na panelu. Syrena wyda wtedy dźwięk i potwierdzi, że została sparowana z systemem.

 

 

  • Jaka jest przewidywana żywotność załączonych baterii w detektorze i kontaktronie?

 

Żywotność baterii zależy od zużycia. Przy przeciętnym użytkowaniu, baterie wytrzymają rok. Jeżeli natomiast czujniki wystawione są na częste uruchamianie, wpłynie to na akumulatory i skróci ich czas działania poniżej średniej.

 

 

  • Jak mogę przypisać nazwy do stref (czujników)?

 

Zawarty w zestawie magnetyczny kontaktron do drzwi/okien jest w strefie 1. a czujnik ruchu jest w strefie 2. W aplikacji nazwy mogą zostać ustawione w menu. Zostanie także wysłana wiadomość SMS z nowymi nazwami. Po niej zostaną one ustawione.

 

 

  • Co się stanie w przypadku awarii prądu?

 

Gdy nastąpi awaria prądu, wbudowane akumulatory przejmą rolę panelu sterowania. System X300 ma średni czas czuwania wynoszący około 8 godzin.

 

 

  • Ile akcesoriów może zostać dołączonych do bezprzewodowego systemu alarmowego X300?

 

System może zostać rozbudowany do 50 czujników i 10 pilotów. Wszystkie akcesoria smanos można połączyć z panelem sterowania.

 

 

  • Skąd wiem, kiedy należy wymienić baterie w czujnikach?

 

Kiedy baterie będą prawie puste, zostanie to zasygnalizowane przez czujnik diodą LED. Zostanie także wysłana wiadomość o niskim stanie baterii.

 

 

  • Co mogę zrobić, kiedy alarm się wyłączy?

 

Możliwe jest podsłuchiwanie, co dzieje się w pomieszczeniu poprzez panel sterowania.

 

X500 Alarmowy System GSM

 

  • Mój panel od X500 nie ma połączenia z siecią.

 

Kod PIN musi zostać usunięty z karty SIM zanim ta zostanie włożona do panelu. Możesz tego dokonać przy pomocy telefonu, który obsługuje dany rozmiar kart SIM.

 

 

  • Nie dostałem potwierdzenia SMS o ustawieniu alarmu.

 

Upewnij się, że w systemie jest ustawiony poprawy język, a Twój numer telefonu został wprowadzony poprawnie na listę awaryjnych kontaktów. Można to ustawić w aplikacji.

 

  • Usunąłem kod PIN na karcie SIM, ale panel nadal nie ma połączenia z siecią.

 

Wyłącz system, przesuwając suwak na “off”. Uruchom panel ponownie, ustawiając suwak na “on”. Połączenie powinno być nawiązane po znalezieniu sieci.

 

 

  • Co dzieje się po uruchomieniu alarmu?

 

Wbudowana w X500 syrena zabrzmi natychmiast. Jednocześnie zostanie wysłana wiadomość SMS do wszystkich zapisanych w systemie numerów. Następnie system wykona połączenie na te numery według ustalonej wcześniej kolejności. Jeśli do alarmu podłączono również dodatkową syrenę – ona również zabrzmi.

 

 

  • Jak mogę przywrócić system do ustawień fabrycznych?

 

Upewnij się, że system jest wyłączony. Ustawienia fabryczne zostaną przywrócone, kiedy naciśniesz przycisk home i przestawisz suwak z off na on. Panel wyda z siebie dźwięk dwukrotnie, po czym wszystkie fabryczne ustawienia zostaną przywrócone.

 

 

  • Ilu użytkowników mogę dodać?

 

Można dodać 5 numerów alarmowych. Są one równocześnie autoryzowanymi numerami do kontroli i modyfikacji systemu.

 

 

  • Jak mogę usunąć podłączone czujniki?

 

Przytrzymaj przycisk wyłączenia alarmu. Trzymając go, przesuń suwak z off na on (jeśli panel jest włączony, przesuń go najpierw do przodu). Panel sterowania w ciągu 10 sekund wypuści 3 sygnały dźwiękowe. Po tym należy zwolnić przycisk włączania/wyłączania. Wszystkie akcesoria (piloty, czujniki i RFID) zostają usunięte.

 

 

  • Chcę użyć trybu cichego, ale on nie działa.

 

Cichy tryb zapewnia, że żaden dźwięk potwierdzenia opóźnienia nie jest używany przez system. Funkcja ta może zostać użyta poprzez naciśnięcie najpierw przycisku home na pilocie, a następnie przycisku uzbrojenia/rozbrojenia alarmu. Ogólnie mówiąc, kiedy po wciśnięciu przycisku home dioda LED się nie świeci, przycisk zbrojenia/rozbrojenia może zostać wciśnięty, by upewnić się, że działa poprawnie.

 

 

  • Czujnik ruchu nie odpowiada.

 

Czujnik ruchu jest wyposażony w tryb oszczędzania energii. Jeśli ruch zostanie wykryty dwukrotnie w ciągu 3 minut, detektor przejdzie w “tryb uśpienia”, by oszczędzić energię. Światło LED nie zaświeci i żaden sygnał nie zostanie przesłany do panelu sterowania. Jeżeli po 3 minutach nie zostanie wykryty żaden ruch, detektor automatycznie powróci do normalnego stanu i zostanie bezpośrednio uruchomiony po wykryciu ruchu.

 

 

  • Podłączenie dodatkowej zewnętrznej syreny nie działa.

 

Syrena może zostać podłączona przytrzymaniem przycisku łączenia do momentu usłyszenia pojedynczego sygnału dźwiękowego i zaświecenia się diody LED jako potwierdzenia zakończonego sukcesem łączenia. Następnie można nacisnąć przycisk SOS na panelu. Syrena wyda wtedy dźwięk i potwierdzi, że została sparowana z systemem.

 

 

  • Jak mogę ustawić dodatkową strefę opóźnienia (czujnik)?

 

Jeżeli potrzebne jest dłuższe opóźnienie, czujniki mogą zostać indywidualnie ustawione na “strefę pojedynczego opóźnienia”. Aby to zrobić, musisz klikając w ikonę po prawej stronie nazwy w aplikacji wejść w menu. Znajduje się tam na samym dole specjalna zakładka do znalezienia opcji ustawienia czasu trwania opóźnienia.

 

 

  • Podczas korzystania z RFID panel nie odpowiada.

 

Funkcja RFID może być używana tylko wtedy, gdy panel sterowania jest podłączony do tradycyjnego zasilacza. Dodatkowo można sprawdzić czy tag RFID jest już sparowany z panelem sterowania. Jeżeli nie, zrób to tak, jak zwykle.

 

 

  • Podczas korzystania z RFID system się wyłącza, ale nie wysyła o tym powiadomienia.

 

W systemie może być ustawiona aplikacja za pośrednictwem nazwy RFID jako numer telefonu RFID. By ta funkcja zadziałała, oba pola powinny być wypełnione.

 

 

  • Jaka jest przewidywana żywotność załączonych baterii w detektorze i kontaktronie?

 

Żywotność baterii zależy od zużycia. Przy przeciętnym użytkowaniu, baterie wytrzymają rok. Jeżeli natomiast czujniki wystawione są na częste uruchamianie, wpłynie to na akumulatory i skróci ich czas działania poniżej średniej.

 

 

  • Co dzieje się podczas awarii prądu?

 

Gdy nastąpi awaria prądu, wbudowane akumulatory przejmą rolę panelu sterowania. System X500 ma średni czas czuwania wynoszący około 8 godzin.

 

 

  • Jak dużo akcesoriów może zostać podłączonych do bezprzewodowego systemu alarmowego X500?

 

System może zostać rozbudowany o 50 czujników, 50 tagów RFID oraz 10 pilotów. Wszystkie akcesoria smanos mogą zostać sparowane z panelem sterowania.

 

 

  • Skąd wiem, kiedy należy wymienić baterie w czujnikach?

 

Kiedy baterie będą prawie puste, zostanie to zasygnalizowane przez czujnik diodą LED. Zostanie także wysłana wiadomość o niskim stanie baterii.

 

System Alarmowy W100 Wi-Fi/PSTN

 

  • Chcę użyć kabla liniowego PSTN, ale wciąż chcę w pełni używać swojego telefonu.

 

Możesz używać obu. W100 posiada na tylnym panelu wejście i wyjście kabla telefonicznego. Umożliwia to podłączenie istniejącej linii na prawe wejście, a następnie podłączenie lewego wyjścia do telefonu.

 

 

  • Chcę włączyć tryb cichy, ale on nie działa.

 

Cichy tryb zapewnia, że żaden dźwięk potwierdzenia opóźnienia nie jest używany przez system. Funkcja ta może zostać użyta poprzez naciśnięcie najpierw przycisku home na pilocie, a następnie przycisku uzbrojenia/rozbrojenia alarmu. Ogólnie mówiąc, kiedy po wciśnięciu przycisku home dioda LED się nie świeci, przycisk zbrojenia/rozbrojenia może zostać wciśnięty, by upewnić się, że działa poprawnie.

 

 

  • Nie mam liniowego kabla telefonicznego (PSTN). Czy wciąż mogę używać systemu alarmowego W100?

 

Tak. Kabel działa jako zabezpieczenie dla funkcjonalności powiadomień alarmu. W razie włączenia się alarmu, system wyśle o tym wiadomość bezpośrednio. Automatycznie wykonane zostanie też połączenie na zapisane numery telefonów. Jeżeli kabel PSTN nie będzie podłączony z systemem, nie zostaną wykonane połączenia, natomiast na zapisane telefony zostanie wysłana wiadomość.

 

 

  • Co dzieje się po uruchomieniu alarmu?

 

Wbudowana w W100 syrena zabrzmi natychmiast. Jednocześnie zostanie wysłana wiadomość SMS do wszystkich numerów połączonych z aplikacją. Następnie, jeśli jest podłączony kabel PSTN, system wykona połączenia na te numery według ustalonej wcześniej kolejności. Jeśli do alarmu podłączono również dodatkową syrenę – ona również zabrzmi.

 

 

  • Jak mogę przywrócić system alarmowy W100 do ustawień fabrycznych?

 

Podaj kod administratora i “#”, by wejść w menu ustawień. Następnie naciśnij “*0##”, żeby usunąć wszystkie ustawienia i sparowane akcesoria.

 

 

  • Czy wciąż będę dostawać powiadomienia push, gdy będę za granicą?

 

Powiadomienia push mogą być wysyłane jedynie przez Internet, dlatego jest on wymagany również do odbierania ich. Będąc za granicą, możliwe jest korzystanie z Wi-Fi, ale także z Internetu mobilnego, jeśli roaming jest włączony. Sprawdź ustawienia roamingu na swoim smartfonie. Pamiętaj, że korzystanie z Internetu za granicą często kosztuje więcej.

 

 

  • Jak mogę przypisać nazwy do czujników (stref)?

 

Załączony do zestawu magnetyczny kontaktron jest w strefie 1 i 2. Nazwy wykrywaczy ruchu mogą zostać zmienione w aplikacji. Opcja ta pojawia się po wyświetleniu listy wszystkich urządzeń.

 

 

  • Jak mogę dodać nowe akcesoria po instalacji?

 

Są 2 różne ustawienia połączeń. Jedne dla czujników, drugie dla pilotów. W celu rejestracji nowego pilota, należy wpisać kod administratora i “#”, a następnie wcisnąć “#0*”. Kliknięcie przycisku na pilocie, spowoduje połączenie. Panel wyda z siebie dźwięk, by potwierdzić poprawne sparowanie.

 

Przy pomocy kodu administratora i “#” można także wejść w menu, by łączyć ze sobą urządzenia. Następnie należy wpisać “#**”. Panel jest wtedy połączony z czujnikiem i wyda z siebie pojedynczy dźwięk, by potwierdzić sparowanie.

 

  • Numer telefonu znajduje się w systemie, ale kiedy alarm się wyłącza nie dostaję żadnego połączenia.

Sprawdź, czy kabel telefoniczny został prawidłowo podłączony do panelu sterowania, a telefon działa poprawnie.

 

  • Czy możliwe jest umiejscowienie panelu W100 w dowolnym miejscu?

Panel sterowania może być zamontowany wszędzie tam, gdzie istnieje możliwość zapewnienia stabilnego połączenia z siecią.

 

  • Dlaczego nie dostaję powiadomień push, nawet jeśli mam włączoną sieć 3G?

Problem ten może być spowodowany kilkoma czynnikami. Czy panel od W100 jest poprawnie podłączony do sieci? Czy sieć posiada działające połączenie z Internetem? Czy Twój smartfon posiada działające połączenie z Internetem?

 

  • Jaka jest przewidywana żywotność załączonych baterii w detektorze i kontaktronie?

Żywotność baterii zależy od zużycia. Przy przeciętnym użytkowaniu, baterie wytrzymają rok. Jeżeli natomiast czujniki wystawione są na częste uruchamianie, wpłynie to na akumulatory i skróci ich czas działania poniżej średniej.

 

  • Co się stanie w przypadku awarii prądu?

W razie wystąpienia awarii w dostawie prądu, wbudowana bateria z akumulatorem przejmie rolę panelu sterowania. Połączenie Wi-Fi zostanie wyłączone, ale połączenie kablem PSTN pozostanie aktywne. W zależności od systemu, średni czas czuwania panelu wynosi 8 godzin.

 

  • Ile akcesoriów może zostać dołączonych do bezprzewodowego systemu W100?

Do systemu można dołączyć do 50 czujników i 10 pilotów. Wszystkie akcesoria smanos mogą być sparowane z panelem sterowania.

 

System Alarmowy GSM G310 z głośnikiem Bluetooth

 

  • Mój panel G310 nie ma połączenia z Internetem

 

Kod PIN z karty SIM musi zostać usunięty przed włożeniem jej do panelu sterowania. Można to zrobić wkładając kartę do telefonu obsługującego dany rozmiar karty SIM.

 

 

  • Usunąłem PIN z karty SIM, ale panel nadal nie ma połączenia z siecią.

 

Wyłącz system, przesuwając suwak na “off”. Uruchom panel ponownie, ustawiając suwak na “on”. Połączenie powinno być nawiązane po znalezieniu sieci.

 

 

  • Jak mogę przywrócić system do ustawień fabrycznych?

 

Przywróć ustawienia fabryczne naciskając przycisk nauki oraz SOS na panelu kontrolnym w tym samym momencie. Panel wyda dwukrotnie dźwięk, a wszystkie ustawienia zostaną przywrócone. Akcesoria nie utracą łączności z centralą.

 

 

  • Ilu użytkowników mogę dodać?

 

Można dodać 5 numerów alarmowych. Są one równocześnie autoryzowanymi numerami do kontroli i modyfikacji systemu.

 

 

  • Co dzieje się po uruchomieniu alarmu?

 

System G310 nie wyda żadnego dźwięku. Zostanie wysłana wiadomość SMS do wszystkich zapisanych w systemie numerów. Następnie system wykona połączenie na te numery według ustalonej wcześniej kolejności. Jeśli do alarmu podłączono również dodatkową syrenę – ona również zabrzmi.

 

 

  • Jak mogę usunąć podłączone czujniki?

 

Przytrzymaj przycisk uczenia na dole panelu dopóki ten nie wyda z siebie dwukrotnego dźwięku. Żadne akcesoria nie będą już połączone, ale wszystkie ustawienia pozostaną.

 

  • Ekran LCD wyświetla godzinę, ale nie odpowiada na alarm lub akcesoria.

Przy podłączaniu do prądu, zostanie automatycznie wyświetlona godzina. W tym stanie panel nie będzie reagował na wszystkie funkcje alarmu. By to aktywować, możesz ustawić przycisk włączania na dole panelu z “off” na “on”. Spowoduje to włączenie pełnej funkcjonalności panelu.

 

  • Przy wciskaniu przycisku na panelu, ten nie odpowiada

Upewnij się, że tryb panelu jest zgodny z wybranymi opcjami. Panel ma tryb czuwania, w którym nie reaguje na przykład na połączenie Bluetooth lub radiowe. Przy pierwszym naciśnięciu na przycisk znajdujący się na górze, ekran lekko się podświetla i pozwala na wybór właściwego trybu.

 

  • Jaka jest przewidywana żywotność załączonych baterii w detektorze i kontaktronie?

Żywotność baterii zależy od zużycia. Przy przeciętnym użytkowaniu, baterie wytrzymają rok. Jeżeli natomiast czujniki wystawione są na częste uruchamianie, wpłynie to na akumulatory i skróci ich czas działania na poniżej średniej.

 

  • Jak mogę przypisać nazwy do stref (czujników)?

Zawarty w zestawie magnetyczny kontaktron do drzwi/okien jest w strefie 1 i 2. W aplikacji nazwy mogą zostać ustawione w menu. Zostanie także wysłana wiadomość SMS z nowymi nazwami. Po niej zostaną one ustawione.

 

Kamera IP6

 

  • Aplikacja pokazuje, że kamera została pomyślnie dodana, ale nie widzę jej na liście.

 

Po dodaniu kamery przez aplikację, kamera połączy się z siecią. Pokazuje to niebieska dioda LED na kamerze. Jeśli miga, kamera łączy się z siecią. Kiedy świeci światłem ciągłym, połączenie zostało nawiązane i powinno być to pokazane w aplikacji (po odświeżeniu listy).

 

 

  • Kamera jest offline i nie może podłączyć się do sieci.

 

Upewnij się, że kamera jest połączona z działającym połączeniem Internetowym. Jeśli hasło lub nazwa sieci bezprzewodowej została zmieniona, należy je zmienić również w kamerze. By to zrobić, naciśnij i przytrzymaj przycisk resetu przez 5 sekund, dopóki kamera nie wyda z siebie dźwięku. Podłącz kamerę ponownie w normalny sposób opisany w instrukcji obsługi.

 

 

  • Kamera jest zresetowana, ale nie mogę połączyć z nią nowego konta.

 

Nie jest możliwe połączenie z nią więcej niż jednego konta jednocześnie. Połączenie może być usunięte po zalogowaniu się do aplikacji i usunięciu kamery z listy powiązanych urządzeń. Dopiero wtedy będzie możliwe podłączenie nowego konta.

 

 

  • Jak mogę udostępnić kamerę innym?

 

Kamerę można udostępnić przez aplikację. Osoba, która chce mieć kamerę udostępnioną, musi mieć zainstalowaną aplikację na swoje własne konto. Można je utworzyć bardzo łatwo i za darmo. By udostępnić kamerę, wyszukaj ją na liście urządzeń. Następnie naciśnij opcję udostępniania w prawym górnym rogu widoku kamery, podaj adres e-mail na który ma zostać udostępniona. Po zakończeniu całego procesu, kamera zacznie pokazywać nowe konto na liście tych powiązanych z nią.

 

 

  • Jak mogę cofnąć udostępnianie innym kontom?

 

Widok udostępnionych kamer znajdziesz w lewym górnym rogu aplikacji. Naciśnij na kamerę, której chcesz zatrzymać udostępnianie. Wszystkie powiązane dodatkowe adresy e-mail są teraz widoczne. Przesuń palcem po nazwie konta, które chcesz usunąć w lewo, by przestać mu udostępniać kamerę.

 

System Alarmowy W020

 

  • Panel nie chce podłączyć się do Wi-Fi

 

Dioda LED powinna świecić ciągle na zielono/czerwono/niebiesko, co oznacza połączenie z Wi-Fi. Kolor, na jaki świeci, zależy od aktywnego trybu alarmu (uzbrojony/nieuzbrojony/tryb domowy). Jeśli dioda miga, Wi-Fi musi zostać na nowo skonfigurowane. Zalecane jest użycie domyślnych ustawień, by zapewnić stabilne połączenie między smartfonem a panelem podczas konfiguracji.

 

 

  • Konfigurowałem Wi-Fi zgodnie z instrukcją obsługi, ale wciąż nie ma połączenia

 

Istnieją 2 sposoby połączenia Wi-Fi z panelem: konfiguracja szybka i manualna. Przycisk konfiguracji Wi-Fi z tyłu panelu działa na 2 sposoby. Można go nacisnąć raz lub przytrzymać przez 5 sekund. Szybka konfiguracja wymaga krótkiego naciśnięcia przycisku i postępowania zgodnie z instrukcją na pierwszej stronie aplikacji. Ręczna konfiguracja wymaga przytrzymania przycisku do momentu usłyszenia dźwięku. Podłącz smartfona do Wi-Fi W020. Upewnij się, że jesteś w trybie konfiguracji manualnej i wybierasz swoje domowe Wi-Fi.

 

 

  • Jak mogę włączyć tryb cichy?

 

Tryb cichy wyciszy dźwięki panelu podczas uzbrajania, rozbrajania i podczas opóźnień. Funkcja ta nie może być włączona na stałe, ale jest opcją podczas uzbrajania i rozbrajania alarmu. By włączyć ten tryb, naciśnij przycisk home na pilocie oraz przycisk uzbrajania przez 3 sekundy. By sprawdzić poprawność ustawienia, sprawdzaj diodę na pilocie. Jeśli się wyłączy po naciśnięciu przycisku home, naciśnij przycisk uzbrajania, by po cichu zarządzać systemem alarmowym.

 

 

  • Co dzieje się po uruchomieniu alarmu?

 

Wbudowana syrena zabrzmi natychmiast. Jednocześnie zostanie wysłana wiadomość SMS do wszystkich zapisanych w systemie numerów z informacją o alarmie i uruchomionym czujniku. Jeśli do alarmu podłączono również dodatkową syrenę – ona również zabrzmi.

 

 

  • Jak mogę przywrócić system do ustawień fabrycznych?

 

Na spodzie panelu W020 znajduje się mały przycisk resetu. Można go nacisnąć z pomocą załączonego PINu resetującego. Naciśnij przycisk na około 8 sekund, dopóki panel nie wyda z siebie dźwięku. Po tym wszystkie ustawienia zostaną przywrócone do fabrycznych.

 

 

  • Czy wciąż będę otrzymywać powiadomienia push, kiedy będę za granicą?

 

Powiadomienia push mogą być wysyłane jedynie przez Internet, dlatego jest on wymagany również do odbierania ich. Będąc za granicą, możliwe jest korzystanie z Wi-Fi, ale także z Internetu mobilnego, jeśli roaming jest włączony. Sprawdź ustawienia roamingu na swoim smartfonie. Pamiętaj, że korzystanie z Internetu za granicą często kosztuje więcej.

 

 

  • Jak mogę przypisać nazwy do stref (czujników)?

 

W menu aplikacji możesz znaleźć podgląd podłączonych czujników. Wszystkie wyświetlone mogą mieć zmienione nazwy i być ustawione w tryb normalny lub domowy.

 

 

  • Jak mogę dodać dodatkowe akcesoria?

 

W menu aplikacji możesz znaleźć pogląd podłączonych czujników. Poniżej listy dodanych akcesoriów możesz znaleźć przycisk plusa. Kiedy go naciśniesz, dioda LED na pilocie będzie migać na zmianę na czerwony i niebieski kolor. Wybudź akcesorium, by dodać je do panelu. Wyda on dźwięk, gdy otrzyma sygnał od urządzenia. Pojawi się ono wtedy na liście w aplikacji. Jeżeli urządzenie zostało sparowane, panel wyda z siebie dwukrotnie dźwięk.

PORADA: Parując kontaktron od drzwi/okien, staraj się nie naciskać przełącznika z tyłu. Spowoduje to, że czujnik będzie aktywny przez 24 godziny na dobę.

 

 

  • Czy możliwe jest umiejscowienie panelu W020 w dowolnym miejscu?

 

Tak. Panel sterowania może być zamontowany wszędzie tam, gdzie istnieje możliwość zapewnienia stabilnego połączenia z siecią. By powstrzymać intruzów, syrena powinna być zamontowana w miejscu, gdzie można ją łatwo dostrzec.

 

 

  • Dlaczego nie dostaję powiadomień push na smartfona, mimo, że mam uruchomiony Internet mobilny?

 

Może być kilka czynników powodujących ten problem. Po pierwsze, sprawdź czy panel W020 jest poprawnie podłączony do sieci. Jeśli zielona dioda mruga – nie jest. Kiedy ciągle świeci – jest. Czy sieć sama w sobie ma połączenie z Internetem? Czy smartfon jest połączony z działającą siecią?

 

 

  • Jaka jest przewidywana żywotność załączonych do zestawu baterii w detektorze i kontaktronie do drzwi i okien?

 

Żywotność baterii zależy od zużycia. Przy przeciętnym użytkowaniu, baterie wytrzymają rok. Jeżeli natomiast czujniki wystawione są na częste uruchamianie, wpłynie to na akumulatory i skróci ich czas działania poniżej średniej.

 

 

  • Co stanie się w przypadku awarii prądu?

 

Gdy nastąpi awaria prądu, wbudowane akumulatory przejmą rolę panelu sterowania. Połączenie Wi-Fi zostanie zerwane, ale system uruchomi syrenę, gdy zajdzie taka potrzeba.

 

 

  • Czy baterie będą się ładować, gdy będą w panelu podłączonym do prądu?

 

Baterie dołączone do zestawu nie mogą być ładowane. Panel nie posiada funkcji ładowania baterii, nawet jeśli te oferują możliwość ładowania ich.

 

 

  • Ile akcesoriów może być podłączone do systemu alarmowego W020?

 

System może być rozbudowany do 30 bezprzewodowych czujników i 10 pilotów. Wszystkie akcesoria smanos mogą być podłączone do panelu.

 

System Alarmowy Ethernet L020

 

  • Jak mogę aktywować tryb cichy?

 

Tryb cichy wyciszy dźwięki panelu, gdy będzie uzbrojony/rozbrojony oraz podczas opóźnienia. Funkcja ta nie może być włączona na stałe, ale jako opcja, kiedy chcesz uzbroić/rozbroić system. By użyć trybu cichego, naciśnij przycisk home na pilocie i po 3 sekundach przycisk zbrojenia. By sprawdzić poprawność ustawienia, sprawdzaj diodę na pilocie. Jeśli się wyłączy po naciśnięciu przycisku home, naciśnij przycisk uzbrajania, by po cichu zarządzać systemem alarmowym.

 

 

  • Co dzieje się w przypadku uruchomienia alarmu?

 

Wbudowana syrena zabrzmi natychmiast. Jednocześnie zostanie wysłana wiadomość SMS do wszystkich zapisanych w systemie numerów z informacją o alarmie i uruchomionym czujniku. Jeśli do alarmu podłączono również dodatkową syrenę – ona również zabrzmi.

 

 

  • Jak mogę przywrócić system do ustawień fabrycznych?

 

Na spodzie panelu L020 znajduje się mały przycisk resetu. Można go nacisnąć z pomocą załączonego PINu resetującego. Naciśnij przycisk na około 8 sekund, dopóki panel nie wyda z siebie dźwięku. Po tym wszystkie ustawienia zostaną przywrócone do fabrycznych.

 

 

  • Czy nadal będę otrzymywać powiadomienia push, gdy będę za granicą?

 

Powiadomienia push mogą być wysyłane jedynie przez Internet, dlatego jest on wymagany również do odbierania ich. Będąc za granicą, możliwe jest korzystanie z Wi-Fi, ale także z Internetu mobilnego, jeśli roaming jest włączony. Sprawdź ustawienia roamingu na swoim smartfonie. Pamiętaj, że korzystanie z Internetu za granicą często kosztuje więcej.

 

 

  • Jak mogę przypisać nazwy do stref (czujników)?

 

W menu aplikacji możesz znaleźć podgląd podłączonych czujników. Wszystkie wyświetlone mogą mieć zmienione nazwy i być ustawione w tryb normalny lub domowy.

 

 

  • Jak mogę dodać nowe lub dodatkowe akcesoria?

 

W menu aplikacji możesz znaleźć pogląd podłączonych czujników. Poniżej listy dodanych akcesoriów możesz znaleźć przycisk plusa. Kiedy go naciśniesz, dioda LED na pilocie będzie migać na zmianę na czerwony i niebieski kolor. Wybudź akcesorium, by dodać je do panelu. Wyda on dźwięk, gdy otrzyma sygnał od urządzenia. Pojawi się ono wtedy na liście w aplikacji. Jeżeli urządzenie zostało sparowane, panel wyda z siebie dwukrotnie dźwięk.

PORADA: Parując kontaktron od drzwi/okien, staraj się nie naciskać przełącznika z tyłu. Spowoduje to, że czujnik będzie aktywny przez 24 godziny na dobę.

 

 

  • Czy możliwe jest umieszczenie panelu L020 gdziekolwiek?

 

Panel sterowania może być zamontowany wszędzie tam, gdzie odlegość od czujników jest optymalna i istnieje połączenie Ethernetowe. Zaleca się, by w celu ochrony przed intruzami montować syreny w widocznym miejscu.

 

 

  • Dlaczego nie dostaję powiadomień push na smartfona, nawet kiedy mam włączony mobilny Internet?

 

Może być kilka czynników powodujących ten problem. Po pierwsze, sprawdź czy panel L020 jest poprawnie podłączony do sieci. Jeśli zielona dioda mruga – nie jest. Kiedy ciągle świeci – jest. Czy sieć sama w sobie ma połączenie z Internetem? Czy smartfon jest połączony z działającą siecią?

 

 

  • Jaki jest przewidywana żywotność dołączonych baterii w detektorze i kontaktronach do drzwi/okien?

 

Żywotność baterii zależy od zużycia. Przy przeciętnym użytkowaniu, baterie wytrzymają rok. Jeżeli natomiast czujniki wystawione są na częste uruchamianie, wpłynie to na akumulatory i skróci ich czas działania poniżej średniej.

 

 

  • Co dzieje się podczas awarii prądu?

 

Gdy nastąpi awaria prądu, wbudowane akumulatory przejmą rolę panelu sterowania. Połączenie Wi-Fi zostanie zerwane, ale system uruchomi syrenę, gdy zajdzie taka potrzeba.

 

 

  • Ile akcesoriów mogę podłączyć do systemu L020?

 

System może być rozbudowany do 30 bezprzewodowych czujników i 10 pilotów. Wszystkie akcesoria smanos mogą być podłączone do panelu.

 

 

  • Czy baterie będą się ładować będąc w panelu, który jest podłączony do prądu?

 

Baterie dołączone do zestawu nie mogą być ładowane. Panel nie posiada funkcji ładowania baterii, nawet jeśli te oferują możliwość ładowania ich.